Svar fra ordfører Hintze Holm på bloggpost om «involvert i selskap som ga ulovlig lån»

18 Sep

Jeg oppfatter det som svært urettferdig og grovt tendensiøst å legge ut en overskrift om at jeg er «involvert i ulovlig lån». Dette dreier seg om en enkeltaksje (jeg mener i alle fall ut fra hukommelsen det var en enkeltaksje) som jeg for mange år siden ble tildelt i min svigerfar Per Henriksens journalist-AS, og som ble slettet på et senere tidspunkt, uten at jeg har hatt noe som helst økonomisk engasjement. Jeg har ikke hatt kjennskap til eller «vært involvert i» evt ulovlige lån eller andre mulige kritikkverdige forhold ved denne virksomheten.

 Jeg har i løpet av dagen fått kontaktet min svigerfar, som er i utlandet. Han forteller via min kone på en SMS at de forholdene som omtales kan gis helt ordinære forklaringer, både mht lån og revisorbytte. Dersom det er av interesse, kan dere sikkert sjekke dette.

 Jeg oppfatter det også som svært tendensiøst med insinuasjoner som at «det ikke er ikke første gang Hintze Holm har hatt uorden i papirene» osv.

 Jeg beklager sterkt

1) at dere ikke tok kontakt med meg før dette ble lagt ut i første omgang

2) at dere ikke har gjort forsøk på å ta kontakt med virksomheten dette dreier seg om for å utfylle og eventuelt korrigere det som påstås.

Tilsvar fra Christian Hintze Holm, ordfører på Nesodden

Én kommentar to “Svar fra ordfører Hintze Holm på bloggpost om «involvert i selskap som ga ulovlig lån»”

  1. graverne september 22, 2009 kl. 12:39 pm #

    Ordføreren hadde egentlig en firepunktsliste. Vi har tillatt oss å slette de to siste punktene, der ordføreren mente at vi ikke hadde svart på mailer eller besvart sms og telefonsamtaler. Dette oppfattet vi slik at vi hadde klarert med Hintze Holm før hans svar havnet i vår innboks. Hans mailer nådde ikke oss før på kvelden fredag, og sms og telefon ble sendt mens vi satt på fly mellom Finland og Norge. Vi besvarte umiddelbart hver gang vi fikk noen beskjed.

    Når det gjelder de faktiske forhold så mener vi fortsatt at det er på sin plass å informere om at et firma ordføreren har hatt en eierpost i, har fått revisorkritikk flere ganger for brudd på aksjeloven ved å gi ulovlig lån.

    Selv som passiv eier/aksjonær skal man ifølge aksjeloven inviteres til generalforsamling og få presentert regnskapet. Det er også vanlig å motta et referat fra årsmøtet i etterkant. Så muligheten til å skaffe seg informasjon, særlig i et lite selskap med få eiere, er stor.
    For Graverne, Ståle de Lange Kofoed

Legg igjen en kommentar

